Hlavní stránka Pro novináře Android dominuje trhu, ale uživatelé iPhonů jsou více aktivní


Android dominuje trhu, ale uživatelé iPhonů jsou více aktivní

11.6.2014 | autor: Jiří Ptáček

Statistiky prodeje telefonů jdou ruku v ruce s tím, co můžeme dennodenně vidět kolem sebe. Svůj smartphone třímá v ruce čím dál více lidí a většina z nich si vybrala model s operačním systémem Android. Pokud se však podíváme na počty uživatelů nejúspěšnějších českých aplikací pro mobilní telefony, narazíme na zcela odlišná čísla.

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

Dle celosvětových statistik IDC* za poslední čtvrtletí roku 2013 se pro přístroj s Androidem rozhodlo 78% kupujících. iOS (iPhone, iPad) upřednostnilo cca 18%, Windows Phone 3% uživatelů a podíl ostatních platforem je víceméně zanedbatelný. Dalo by se očekávat, že podobné hodnoty uvidíme i ve statistikách vývojářů mobilních aplikací. Opak je však pravdou.

Například mobilní aplikaci „PRAHA!“, jež pro obyvatele a návštěvníky hlavního města připravil pražský Magistrát, si doposud stáhlo kolem 31 000 uživatelů. Podíl Android vs. iOS je zde víceméně vyrovnaný (54% vs. 46%)**. Podobné hodnoty lze pozorovat u jedné z nejstahovanějších českých aplikací – iVysílání od České televize, která si našla cestu do kapsy bezmála 400 000 lidí. Zde opět vítězí Android 217 000 uživateli, následuje iOS s 154 000. V tomto případě je možno zmínit i Windows Phone s 20 000 uživateli.***. Tedy, ačkoliv i na tomto poli náleží prvenství Androidu, tak v přepočtu na jednoho uživatele vychází majitelé iPhonů jako výrazně aktivnější uživatelé.

Obě uvedené aplikace jsou pro uživatele k dispozici zdarma. Pokud bychom zkoumali placené aplikace, nebo samotný prodej placeného obsahu (například hudby), otočí se již čísla zcela ve prospěch uživatelů iOSNapříklad jestliže je naše aplikace Autoškola – eTesty nejprodávanější vzdělávací aplikací v českém AppStore (iOS), tak investici do vývoje a její prodej v Google Play (Android) zatím nechystáme. Tento přístup pramení z předpokladu, že by se vývoj podobné aplikace vůbec nezaplatil.

Ceny nejlevnějších a současně hojně prodávaných telefonů s Androidem již klesly pod 2 000 Kč. Pro nákup přístrojů této cenové kategorie se rozhodují především kupující, jež doposud používali klasický přístroj bez operačního systému. Možnost rozšířit funkce dodatečnou instalací aplikací třetích stran si řada z nich vůbec neuvědomuje a spokojí se se základní výbavou přístroje, která sama o sobě překonává vše, co doposud měli k dispozici.

Pro zadavatele a tvůrce mobilních aplikací jsou logicky perspektivnější vlastníci sofistikovanějších přístrojů, kteří si více uvědomují jejich potenciál. U uživatelů iOS je tato skutečnost navíc umocněna faktem, že drtivá většina z nich má svůj Apple účet propojen se svou platební kartou, což zvyšuje komfort transakce a do jisté míry nahlodává zábrany při utrácení peněz.


* Zdroj: IDC.com
** Zdroj: Magistrát města Prahy
*** Zdroj: Česká televize

 

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

Další články z roku 2014

14.11.2014

Významný pražský pneuservis přezul web

Stejně jako auta, tak i internetovou prezentaci je potřeba čas od času přezout do nového. Pneu Procházka, disponující 4. pobočkami v Praze, si pro tuto novou prezentaci vybral internetovou agenturu NETservis. Ta zajistila výměnu a přezutí již nevyhovující 8 let staré prezentace za nové a moderní webové stránky.

30.9.2014

Oblíbené mobilní aplikace projektových manažerů

My "projekťáci" nejsme celé dny zavření v kanceláři, samozřejmě jezdíme na schůzky a pracujeme i na cestách. V rámci firmy jsme si udělali menší anketu a výsledkem je seznam zajímavých a ne vždy úplně známých mobilních aplikací, které nám každodenně pomáhají nejen v efektivitě práce. Věříme, že mohou pomoci i Vám.

16.9.2014

NETservis zvýšil Starostům počet kandidátů téměř o 400

Před několika měsíci si politická strana Starostové a nezávislí u NETservisu objednala vytvoření webové stránky chcikandidovat.cz. Jejím záměrem bylo získání co největšího počtu nových a kvalitních regionálních kandidátů pro kandidaturu do blížících se komunálních voleb. Web vznikl z dlouhodobé potřeby strany nalákat co nejvíce případných uchazečů, co nejvíce jim zjednodušit cestu ke kandidatuře a zároveň tak vytvořit přehlednou databázi kontaktů všech nových členů STAN.

11.9.2014

Co musí ze zákona obsahovat internetové stránky akciových společností a s.r.o

Začátek roku 2014 přinesl v oblasti legislativy mnoho změn v důsledku nabití účinnosti nového Občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích. Část těchto změn se týká i informací, které ze zákona musí akciové společnosti nebo s.r.o. zveřejňovat pod hrozbou pokuty. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější.

16.7.2014

Makro o kousek blíže běžnému nakupujícímu

Maloobchodní síť prodejen s potravinami Můj Obchod, dynamická franšíza společnosti Makro, má od svého vzniku v roce 2012 aktuálně téměř 500 poboček v České a Slovenské republice. Internetová agentura NETservis pro ni navrhla řešení zefektivnění online komunikace se zákazníky.

4.7.2014

Jste podnikatel, nebo vědma?

"Mám pocit, že nám na internetu něco uniká. Taky mám pocit, že bychom potřebovali web. Někdy máme takový dojem, že konkurence má mnohem propracovanější internetovou prezentaci..." To jsou myšlenky, které se vám mohou honit hlavou před uvolněním financí na on-line propagaci. A otázka z druhé strany stolu: Jste podnikatel, nebo vědma? Chcete se řídit pocity, anebo fakty, když přemýšlíte o tom, jak internet využít?

21.6.2014

Pro českobudějovické muzeum by chtěl vyvíjet web každý!

České Budějovice se můžou pochlubit Jihočeským muzeem s více než 135 letou a historicky bohatou tradicí. Od začátku května mu s další budoucností pomáhá nový web od internetové agentury NETservis. Nové stránky sdružují celkem 4 pobočky - Jihočeské muzeum, Muzeum koněspřežky, tvrz Žumberk u Nových hradů a památník Jana Žižky z Trocnova.

27.5.2014

Děláte nový web? Na vašem názoru bohužel nezáleží

Plánujete realizaci nového webu? Pak se opravdu zkuste smířit s tím, že váš web nebude podle vašich představ. Otázka totiž zní: Mají se stránky líbit mně a nebo spíše mým zákazníkům?

3.4.2014

Jak vyhrát v Internet Effectiveness Awards

V minulém týdnu proběhlo vyhlášení soutěže Internet Effectiveness Awards, nejefektivnějšího českého internetového řešení za poslední rok. Soutěžní porota hodnotí projekt na základě jeho efektivity a poměru celkového úspěchu vztaženému k finančním nákladům na projekt. Kromě toho první místa všech kategorií dokazují, že prezentace beze zbytku využívají digitální média a mají oproti ostatním nějakou přidanou hodnotu.

31.3.2014

Benzinu už starý web netankuje

Šest let starou webovou prezentaci společnosti BENZINA nahradila zbrusu nová verze, která odpovídá modernímu stylu čerpacích stanic skupiny PKN ORLEN. Se svými 338 čerpacími stanicemi je tou největší sítí benzinových stanic v České republice. Za grafickou a obsahovou stránkou internetového projektu stojí pražská agentura NETservis.

12.3.2014

Údržba planety je makačka

Nový zpravodajský portál Souvisíme.cz, který byl spuštěn začátkem ledna, plynně navazuje na časopis CSR fórum. V současné době je jediným nezávislým médiem v ČR, které ve svém obsahu vyzdvihuje odpovědné a udržitelné podnikání. Jejich vzorem a zároveň partnerem je webový portál podobného ražení Guardian Sustainable Business, jejichž vybrané zprávy jsou součástí portálu Souvisíme.cz.

27.2.2014

SILONky vydělávají miliardy korun

Moderní internetovou prezentaci pro předního výrobce polymerových směsí a polyesterových střiží, korporátní společnost SILON s.r.o., vytvořila na míru internetová agentura NETservis.

22.1.2014

Blíže vesmíru s Českým kosmickým portálem

Internetová agentura NETservis spustila prezentaci se zbrusu novou grafikou pro Český kosmický portál. Jeho cílem je informování veřejnosti o veškerých aktivitách ČR týkajících se její kosmické činnosti.




Facebook

NETservis s.r.o. © 2015  Slovník pojmů Mapa stránek Kontakty