Hlavní stránka Pro novináře Jste podnikatel, nebo vědma?


Jste podnikatel, nebo vědma?

4.7.2014 | autor: Jakub Provazník

"Mám pocit, že nám na internetu něco uniká. Taky mám pocit, že bychom potřebovali web. Někdy máme takový dojem, že konkurence má mnohem propracovanější internetovou prezentaci..." To jsou myšlenky, které se vám mohou honit hlavou před uvolněním financí na on-line propagaci. A otázka z druhé strany stolu: Jste podnikatel, nebo vědma? Chcete se řídit pocity, anebo fakty, když přemýšlíte o tom, jak internet využít?

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

První krok? Sežeňte si fakta. Klidně draze zaplacená

Získat fakta o tom, co se ve vašem oboru a na vašich stránkách nyní děje a jaký je vůbec potenciál, může být zcela zásadní. Proč? Protože pokud zjistíte, že je reálná šance přivést nebo ovlivnit 2 zákazníky ročně skrz internet a každý průměrně nakoupí za 274 korun, tak zřejmě nemá smysl do ničeho investovat. Na druhou stranu pokud se má investice do celého balíku služeb šanci vrátit za 12 měsíců a pak směle vydělávat, má určitě smysl o tom uvažovat.

Top-class klient NETservisu

Zkusím to trochu konkrétně - pro našeho klienta, který je top-class ve výrobě propagačních materiálů, jsme nedávno zjišťovali možnosti a naděje ve světe internetu.

a) Z analýzy vyplynulo, že při střízlivých číslech můžeme přivést menší desítky zájemců o jeho služby měsíčně. Není to okouzlující číslo, ale na druhou stranu neprodává kšandy za 10 korun. Tedy je na něm zhodnotit si, jestli má investice smysl.
b) Při procházení dalších možností, jsme odhalili i off-line cesty jak oslovit klienty a webem si jen trochu "vypomoci". Jak například říkal na schůzce marketingový konzultant Karel Borovička: "Nejde jen o on-line pohled. Pojďme přemýšlet i v off-line rovině. Co si prostě najít konkrétní cílovku na LinkedIn a oslovit je mimo internet?". Až následně počítáme s tím, že bude mít prezentace šanci na tyto lidi zapůsobit. A takových možností je spousta. Je dobré myslet v širším obrázku a trochu s nadhledem.

Pustit korunu, nechat si korunu?

Představte si, že se máte rozhodnout, zda uvolnit finance na on-line propagaci. A to nemalou částku, za kterou byste si klidně mohli pořídit nový firemní vůz do své flotily. Pak se vám mohou hlavou honit následující otázky [Q] (jako bonus přidáváme i odpovědi [A]):

Q: Vyplatí se to?
            A: Máme dvě misky vah. Na jedné leží náklady na realizaci prezentace společně s plánovaným rozpočtem na propagaci. Na druhé misce je ten velký otazník vaší on-line budoucnosti. Zkuste si položit podobné otázky:

  • Můžeme si dovolit internet podcenit?
  • Pokud by to dlouhodobě přineslo i jen 10 % obratu navíc, vyplatí se to?
  • Máme nějakou lepší možnost pro další růst než internet?
  • Máme možnost teď hned někde začít šlapat do marketingu?
  • Pokud začnou klesat objednávky našich klientů, máme plán B pro zisk nových?

Q: Není to příliš velká investice?
            A: Určitě není malá. Co konkrétně vám to přinese, když se to povede? A další otázka je, jestli jste si jistí, že nebudete internet za půl roku, rok nebo dva potřebovat pro podporu prodeje, uvedení nového produktu na trh, nebo podpoření náboru zaměstnanců.

Q: Je to běžná cena? Nejsme blázni, když chceme tolik investovat do nějakého internetu?
            A: Z mého pohledu je spíše hodně bláznů, kteří vyhodí peníze za něco, co je k ničemu. Kvalitní práce stojí adekvátní peníze. Lze od ní ale očekávat přínos. Od webu za "korunku" asi nelze čekat, že okouzlí správce kasy u vašeho klienta. Samozřejmě je důležité prověřovat a ozkoušet dodavatele on-line řešení.

Q: Nedostanu to samé za čtvrtinovou cenu?
            A: Myslím, že ne. Menší cena přinese kompromisy na kvalitě lidí, zpracování a zkušeností v agentuře. Pokud na webu máme vyřešit analýzu, marketing, architekturu webu, použitelnost, grafiku, kód, programování a vše otestovat... Tak nám na to opravdu nebude stačit jeden univerzální bojovník s průměrným platem.

Q: Je pro nás internet vůbec tak důležitý?
            A: S touto otázkou vám asi nepomůže nikdo než vy a vaše obchodní strategie. Pokud budete připraveni, můžete při nedostatku zakázek zapnout kampaně, nechat obchodníky odkazovat na reference na webu, nebo budete mít "zahrádku" pro "vysazení" nového produktu.

Q: Proč to nenechat jak to je další 2 roky?
            A: Stejná odpověď jako výše. Samozřejmě záleží na vaší konkrétní situaci. Jen vy můžete říct, jestli vše bude klapat tak, jako nyní. A i pro toto rozhodnutí se nejdříve podívejte kde se v on-line světě pohybují vaši zákazníci, co připravuje a jak se prezentuje vaše konkurence, co se ve vašem oboru děje v zahraničí, co lidé hledají na vašich stránkách a tak dále.

Možná zjistíte, že bude lepší koupit si nové auto

Po všem zjišťování a analyzování možná dospějete k tomu, že je lepší si místo webu koupit nové auto (nebo velký gril). Ale aspoň budete vědět, na základě čeho jste se rozhodli a co od svého rozhodnutí můžete očekávat. Na druhou stranu, je spousta firem, kterým uniká "internetový potenciál" aniž by věděli jaký je.

Jak si to můžeme shrnout? Dobře si vyberte partnera pro on-line a začněte s prozkoumáním situace a určením vašeho potenciálu. A jestliže to jde, vyčleňte si investici odpovídající očekávaným výsledkům. Protože "rally do vrchu" nevyhrajete se sériovým žigulíkem :)

Žigulík investice do internetového marketingu NETservis

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

Další články z roku 2014

14.11.2014

Významný pražský pneuservis přezul web

Stejně jako auta, tak i internetovou prezentaci je potřeba čas od času přezout do nového. Pneu Procházka, disponující 4. pobočkami v Praze, si pro tuto novou prezentaci vybral internetovou agenturu NETservis. Ta zajistila výměnu a přezutí již nevyhovující 8 let staré prezentace za nové a moderní webové stránky.

30.9.2014

Oblíbené mobilní aplikace projektových manažerů

My "projekťáci" nejsme celé dny zavření v kanceláři, samozřejmě jezdíme na schůzky a pracujeme i na cestách. V rámci firmy jsme si udělali menší anketu a výsledkem je seznam zajímavých a ne vždy úplně známých mobilních aplikací, které nám každodenně pomáhají nejen v efektivitě práce. Věříme, že mohou pomoci i Vám.

16.9.2014

NETservis zvýšil Starostům počet kandidátů téměř o 400

Před několika měsíci si politická strana Starostové a nezávislí u NETservisu objednala vytvoření webové stránky chcikandidovat.cz. Jejím záměrem bylo získání co největšího počtu nových a kvalitních regionálních kandidátů pro kandidaturu do blížících se komunálních voleb. Web vznikl z dlouhodobé potřeby strany nalákat co nejvíce případných uchazečů, co nejvíce jim zjednodušit cestu ke kandidatuře a zároveň tak vytvořit přehlednou databázi kontaktů všech nových členů STAN.

11.9.2014

Co musí ze zákona obsahovat internetové stránky akciových společností a s.r.o

Začátek roku 2014 přinesl v oblasti legislativy mnoho změn v důsledku nabití účinnosti nového Občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích. Část těchto změn se týká i informací, které ze zákona musí akciové společnosti nebo s.r.o. zveřejňovat pod hrozbou pokuty. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější.

16.7.2014

Makro o kousek blíže běžnému nakupujícímu

Maloobchodní síť prodejen s potravinami Můj Obchod, dynamická franšíza společnosti Makro, má od svého vzniku v roce 2012 aktuálně téměř 500 poboček v České a Slovenské republice. Internetová agentura NETservis pro ni navrhla řešení zefektivnění online komunikace se zákazníky.

21.6.2014

Pro českobudějovické muzeum by chtěl vyvíjet web každý!

České Budějovice se můžou pochlubit Jihočeským muzeem s více než 135 letou a historicky bohatou tradicí. Od začátku května mu s další budoucností pomáhá nový web od internetové agentury NETservis. Nové stránky sdružují celkem 4 pobočky - Jihočeské muzeum, Muzeum koněspřežky, tvrz Žumberk u Nových hradů a památník Jana Žižky z Trocnova.

11.6.2014

Android dominuje trhu, ale uživatelé iPhonů jsou více aktivní

Statistiky prodeje telefonů jdou ruku v ruce s tím, co můžeme dennodenně vidět kolem sebe. Svůj smartphone třímá v ruce čím dál více lidí a většina z nich si vybrala model s operačním systémem Android. Pokud se však podíváme na počty uživatelů nejúspěšnějších českých aplikací pro mobilní telefony, narazíme na zcela odlišná čísla.

27.5.2014

Děláte nový web? Na vašem názoru bohužel nezáleží

Plánujete realizaci nového webu? Pak se opravdu zkuste smířit s tím, že váš web nebude podle vašich představ. Otázka totiž zní: Mají se stránky líbit mně a nebo spíše mým zákazníkům?

3.4.2014

Jak vyhrát v Internet Effectiveness Awards

V minulém týdnu proběhlo vyhlášení soutěže Internet Effectiveness Awards, nejefektivnějšího českého internetového řešení za poslední rok. Soutěžní porota hodnotí projekt na základě jeho efektivity a poměru celkového úspěchu vztaženému k finančním nákladům na projekt. Kromě toho první místa všech kategorií dokazují, že prezentace beze zbytku využívají digitální média a mají oproti ostatním nějakou přidanou hodnotu.

31.3.2014

Benzinu už starý web netankuje

Šest let starou webovou prezentaci společnosti BENZINA nahradila zbrusu nová verze, která odpovídá modernímu stylu čerpacích stanic skupiny PKN ORLEN. Se svými 338 čerpacími stanicemi je tou největší sítí benzinových stanic v České republice. Za grafickou a obsahovou stránkou internetového projektu stojí pražská agentura NETservis.

12.3.2014

Údržba planety je makačka

Nový zpravodajský portál Souvisíme.cz, který byl spuštěn začátkem ledna, plynně navazuje na časopis CSR fórum. V současné době je jediným nezávislým médiem v ČR, které ve svém obsahu vyzdvihuje odpovědné a udržitelné podnikání. Jejich vzorem a zároveň partnerem je webový portál podobného ražení Guardian Sustainable Business, jejichž vybrané zprávy jsou součástí portálu Souvisíme.cz.

27.2.2014

SILONky vydělávají miliardy korun

Moderní internetovou prezentaci pro předního výrobce polymerových směsí a polyesterových střiží, korporátní společnost SILON s.r.o., vytvořila na míru internetová agentura NETservis.

22.1.2014

Blíže vesmíru s Českým kosmickým portálem

Internetová agentura NETservis spustila prezentaci se zbrusu novou grafikou pro Český kosmický portál. Jeho cílem je informování veřejnosti o veškerých aktivitách ČR týkajících se její kosmické činnosti.




Facebook

NETservis s.r.o. © 2015  Slovník pojmů Mapa stránek Kontakty