Hlavní stránka Pro novináře Sklik nás nechal nahlédnout pod pokličku chystaných novinek


Sklik nás nechal nahlédnout pod pokličku chystaných novinek

17.2.2016 | autor: Lukáš Tyl

Ve zkratce by se dalo říci, že Seznam nespí, ale snaží se z firemních investic do on-line marketingu urvat co největší podíl. Únorové MARKETING MONDAY na téma Novinky v PPC a v Skliku nebylo ale jen o Seznamu, ale naštěstí také o praxi. A právě o ní hovořil Tomáš Bártek ze společnosti VašeČočky. Jeho vystoupení bylo to nejzajímavější, co jste si ten večer mohli poslechnout.

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

Prvním přednášejícím byl Tomáš Turek ze společnosti Dobrý web. Jeho přednáška na téma „2016 – rok telefonických konverzí“ patřila k těm průměrným. Pro firmy, které už nyní měří telefonické konverze, mnoho nového nepřinesla. Jednou z mála zajímavých informací Tomáš Turek zmínil nástroj od Google AdWords Telefonní číslo pro přesměrování, který s měřením telefonických konverzí pomáhá, protože je automaticky propisuje do Google analytics. Ale funguje to pouze ve spojení s Google AdWords.

Na case study České spořitelny ukázal, jak je důležité nabídnout návštěvníkům třeba i u kontaktního formuláře telefonní číslo začínající 800 pro možnost zavolání. Podle této prezentované případové studie to využilo 10× více návštěvníků, než vyplnění formuláře. Na jedné straně na začátku přednášky nebyl příliš nadšen z použití unikátního čísla v reklamách, aby se k tomu stejně na konci přednášky vrátil s tím, že to je jedna z cest. Druhým bodem, kde jsem s přednáškou nesouhlasil, byl slide, kde se tvrdilo, že o kvalitě telefonátů vypovídá délka hovoru. Přednášku bych ohodnotil 4/10.

Dalším přednášejícím byl manažer obchodního týmu PPC konzultace z firmy Seznam.cz David Velechovský. Ve stručnosti probral vývoj Skliku. Dále se pochlubil, že z hlediska zásahu obsahové sítě Sklik pokrývá 95% českého internetu. To je pravda, ale jde o servery jako je super.cz, blesk.cz, extra.cz, bazos.cz atd. Pokud zde máte cílovou skupinu svých klientů, pak s tím problém mít nebudete. Pochválil svoji službu, že výrazně snížila počty formátů bannerů a nově je můžete dát třeba na stránku Seznam počasí. Prozradil, že uživatele skoro všech svých služeb podrobně sledují (Seznam big data) a podle chování pak můžeme cílit na zájmy a zájmy o koupi.

Z chystaných novinek prozradil dynamický retargeting v rámci Seznam služeb. Nově budete moci v Skliku cílit na uživatele, který například navštívil detail vaší společnosti na Firmy.cz – škoda, že to nepůjde cílit na návštěvy konkurenčních firem :-) Dynamický retargeting bude taktéž fungovat u Zboží.cz, PR články na Novinkách a na Sauto.cz. Nově taktéž v Skliku můžete uvádět více kontaktů a informací o lokalitě poboček. Na druhou stranu video reklamy a dynamické bannery, tak jak je známe z Google AdWords v současné době Seznam nechystá. Odhaduji, že s těmito věcmi Seznam v nejbližších 2 letech nepočítá. Z přednášky si odnáším to, že pokud utrácíte u Seznamu peníze například za Frimy.cz, Sauto.cz nebo třeba PR články na Novinkách, tak Seznam vám k tomu ještě nabídne možnost utrácet více peněz v Skliku, abyste oslovili návštěvníky, které jste už jednou oslovili jinou formou reklamy. Pro Seznam win-win situace. Hodnota přednášky pro mě byla 5/10.

To nejlepší nakonec. Tomáš BártekVašeČočky.cz nám na konkrétních příkladech ukázal své tipy na to, jak zlepšit PPC kampaně v zahraničí. V bodech Tomáš doporučil následující:

  • vždy si zapněte kampaň na svůj brand – je to levné a vytlačujete konkurenci z viditelných pozic s výsledky vyhledávání
  • vždy sledujte výkon své brandové kampaně – můžete tak včas odhalit případné problémy – například pokud vás najednou lidé začnou více hledat na brand, může to znamenat, že máte problém v organickém vyhledávání
  • zkuste kampaně na konkurenci – čím má konkurence obecnější název, tím se vám budou kampaně lépe obhajovat. Navíc pokud konkurence nemá právě dobrou pověst, o to lépe vám to půjde. Zkuste navíc nabídnout nějaký akviziční bonus – doprava zdarma nebo sleva na první nákup
  • RLSA funguje – jde v podstatě o remarketing pro vyhledávání, tedy nastavení jiných reklam pro ty návštěvníky, které už znáte
  • zkuste kampaň zaměřenou na lidi, kteří už si něco dali do košíku
  • využijte v Google AdWords DSA – automaticky generované kampaně pro případ, že není možné dělat pro každý produkt samostatnou reklamu a pak si z toho vezměte jen to nejlepší
  • využijte remarketing i na ty návštěvníky (zákazníky), kteří si u vás již něco koupili – poděkujte jim!

Z přednášky bylo vidět, že kromě PPC kampaní VašeČočky.cz spoléhají také na affiliate program. Doufám, že se v budoucnu budeme moci těšit i na přednášku na toto téma. Za praktickou a velmi hodnotnou přednášku s mnoha příklady z praxe má ode mě Tomáš Bártek 8/10.

tw.png, 637B fb3.png, 512B gg.png, 716B in.png, 595B

Další články z roku 2016

29.8.2016

Programátor vs. firma

Chystáte-li se nechat si vytvořit nové webové stránky, jistě zvažujete, zda si vybrat programátora na volné noze anebo firmu. Oboje má své výhody a nevýhody. Je třeba volbu důkladně zvážit, protože web je vizitkou Vaší firmy a vyplatí se do něj investovat. Přečtěte si, jaké jsou přednosti a nedostatky těchto dvou variant.

11.3.2016

7 důsledků revoluce v AdWords

Google přišel s revoluční změnou zobrazování inzerátů AdWords ve vyhledávání. Reklamní inzeráty, které se dosud zobrazovaly napravo od výsledku vyhledávání, se v tomto prostoru již zobrazovat nebudou. Pouze malou náplastí pro inzerenty tak může být rozšíření počtu inzerátů nad přirozenými výsledky o jednu pozici. Tedy místo tří se zde budou zobrazovat inzeráty čtyři.




Facebook

NETservis s.r.o. © 2015  Slovník pojmů Mapa stránek Kontakty