Hlavní stránka Slovník pojmů Internetový marketing Ux optimalizace


UX optimalizace

Neznámé auto, mobil, mikrovlnka, digitální budík... Co mají společného? Určitou míru uživatelské přívětivosti. Je-li věc vůči vám přívětivá, použijete ji bez většího přemýšlení, rychle a s dobrým pocitem. Intuitivní a snadná obsluha je důkazem toho, že výrobce dostatečně myslel na vaše zkušenosti a schopnosti. Podobně je to s weby. Jsou-li k vám přívětivé, říkáme, že jsou „UX“.

Co je to „UX“?

UX (z angl. User Experience) je označení pro uživatelskou přívětivost. U webů spočívá v tom, že se na něm uživatel rychle a dobře orientuje, rozumí struktuře i textům, navigace jej vede přesně tam, kam chce být veden, až dojde ke splnění přání, se kterým na web přišel. Uživatel odchází spokojený, rád se vrací a rád takový web dál doporučuje. Aby právě takový byl i váš web, nabízíme vám jeho UX optimalizaci.

Jejím východiskem je poznání, pochopení a zohlednění potřeb, schopností a zvyklostí vašeho uživatele. Spočívá v optimalizaci struktury, navigace, obsahu, textů, formulářů a dalších součástí webu.

Specialisté na UX mají kromě vlastních znalostí a zkušeností k dispozici řadu analytických a testovacích nástrojů. S jejich pomocí lze ještě před zahájením grafických a programátorských prací přesněji definovat rozsah a funkčnost webu, potažmo zadání a rozpočet projektu. Díky UX lze rozkrývat riziková místa projektu již v průběhu jeho vývoje a včas je eliminovat. Umožňují odhalit problematická místa i na již existujících webech.

Dobře použitelný - plně funkční web je u nás samozřejmostí. Aby byl i uživatelsky co nejvíce přívětivý, pomůžeme Vám doladit jeho strukturu a obsah. Vy jste odborníci na svůj produkt či službu, my na weby a jejich uživatele. Když účelně spojíme oba náhledy na věc, dojdeme k optimální podobě projektu.

Proč myslet na UX optimalizaci?

O UX se toho u nás zatím moc neví, zůstává často nedoceněno. UX optimalizace však představuje jednoznačný trend v boji o zákazníka s masivní konkurencí. Je to šance i pro vás.

UX přináší vyšší efektivitu a oblibu, větší budoucí úspory i zisky. Znamená eliminaci rizik spojených s odchodem uživatele z webu, ať už přijde přes vyhledávač nebo přes draze placenou reklamní kampaň. Dnes je poměrně snadné uživatele na web přivést. Těžké je ho ale na něm udržet, zaujmout ho, získat si ho. Aby neodešel, ale naopak rád zůstal, to je úkol pro UX a v tom je smysl investice do UX optimalizace.



Facebook

NETservis s.r.o. © 2015  Slovník pojmů Mapa stránek Kontakty