Hlavní stránka Slovník pojmů Responzivní webdesign


Responzivní webdesign

Responzivní webdesign je možností, jak přizpůsobit zobrazení webových stránek a e-shopů uživatelům s rozdílnými velikostmi monitorů. Pokud má být vše zobrazeno správně na mobilním telefonu i FullHD monitoru, responzivní webdesign je vhodným řešením.

Responzivní webdesign pracuje s rozdílnými velikostmi monitorů tak, že díky HTML a CSS přizpůsobuje zobrazení jednotlivých objektů aktuálně užívanému prohlížeči. Flexibility je dosaženo pomocí relativních velikostí jednotlivých objektů.

Při vývoji responzivních webů testujeme zobrazení na minimálně třech základních rozlišeních, na kterých také určujeme, který z prvků kde zobrazit. Cílem je nezobrazovat například datově náročné prvky na mobilních zařízeních a naopak nabídnout v počítačích funkce, které by v mobilních zařízeních nefungovaly.

Proč uvažovat o responzivním designu?

  • Zobrazení webů v mobilních zařízeních se v roce 2016 pohybuje v desítkách procent.
  • Čitelnost textů na webu bez responzivního designu bývá velmi omezená.
  • Google upřednostňuje dle aktualizace z roku 2015 v mobilních výsledcích weby, které mají mobilní nebo respoonzivní verzi.

Ukázky responzivních webů a e-shopů



Facebook

NETservis s.r.o. © 2015  Slovník pojmů Mapa stránek Kontakty