Hlavní stránka Pro novináře Android dominuje trhu, ale uživatelé iPhonů jsou více aktivní
Android dominuje trhu, ale uživatelé iPhonů jsou více aktivní
11.6.2014 | autor: Jiří Ptáček

Statistiky prodeje telefonů jdou ruku v ruce s tím, co můžeme dennodenně vidět kolem sebe. Svůj smartphone třímá v ruce čím dál více lidí a většina z nich si vybrala model s operačním systémem Android. Pokud se však podíváme na počty uživatelů nejúspěšnějších českých aplikací pro mobilní telefony, narazíme na zcela odlišná čísla.
Dle celosvětových statistik IDC* za poslední čtvrtletí roku 2013 se pro přístroj s Androidem rozhodlo 78% kupujících. iOS (iPhone, iPad) upřednostnilo cca 18%, Windows Phone 3% uživatelů a podíl ostatních platforem je víceméně zanedbatelný. Dalo by se očekávat, že podobné hodnoty uvidíme i ve statistikách vývojářů mobilních aplikací. Opak je však pravdou.
Například mobilní aplikaci „PRAHA!“, jež pro obyvatele a návštěvníky hlavního města připravil pražský Magistrát, si doposud stáhlo kolem 31 000 uživatelů. Podíl Android vs. iOS je zde víceméně vyrovnaný (54% vs. 46%)**. Podobné hodnoty lze pozorovat u jedné z nejstahovanějších českých aplikací – iVysílání od České televize, která si našla cestu do kapsy bezmála 400 000 lidí. Zde opět vítězí Android 217 000 uživateli, následuje iOS s 154 000. V tomto případě je možno zmínit i Windows Phone s 20 000 uživateli.***. Tedy, ačkoliv i na tomto poli náleží prvenství Androidu, tak v přepočtu na jednoho uživatele vychází majitelé iPhonů jako výrazně aktivnější uživatelé.
Obě uvedené aplikace jsou pro uživatele k dispozici zdarma. Pokud bychom zkoumali placené aplikace, nebo samotný prodej placeného obsahu (například hudby), otočí se již čísla zcela ve prospěch uživatelů iOS. Například jestliže je naše aplikace Autoškola – eTesty nejprodávanější vzdělávací aplikací v českém AppStore (iOS), tak investici do vývoje a její prodej v Google Play (Android) zatím nechystáme. Tento přístup pramení z předpokladu, že by se vývoj podobné aplikace vůbec nezaplatil.
Ceny nejlevnějších a současně hojně prodávaných telefonů s Androidem již klesly pod 2 000 Kč. Pro nákup přístrojů této cenové kategorie se rozhodují především kupující, jež doposud používali klasický přístroj bez operačního systému. Možnost rozšířit funkce dodatečnou instalací aplikací třetích stran si řada z nich vůbec neuvědomuje a spokojí se se základní výbavou přístroje, která sama o sobě překonává vše, co doposud měli k dispozici.
Pro zadavatele a tvůrce mobilních aplikací jsou logicky perspektivnější vlastníci sofistikovanějších přístrojů, kteří si více uvědomují jejich potenciál. U uživatelů iOS je tato skutečnost navíc umocněna faktem, že drtivá většina z nich má svůj Apple účet propojen se svou platební kartou, což zvyšuje komfort transakce a do jisté míry nahlodává zábrany při utrácení peněz.
* Zdroj: IDC.com
** Zdroj: Magistrát města Prahy
*** Zdroj: Česká televize
Další články z roku 2014
14.11.2014
Významný pražský pneuservis přezul web
30.9.2014
Oblíbené mobilní aplikace projektových manažerů
16.9.2014
NETservis zvýšil Starostům počet kandidátů téměř o 400
11.9.2014
Co musí ze zákona obsahovat internetové stránky akciových společností a s.r.o
16.7.2014
Makro o kousek blíže běžnému nakupujícímu
4.7.2014
Jste podnikatel, nebo vědma?
21.6.2014
Pro českobudějovické muzeum by chtěl vyvíjet web každý!
27.5.2014
Děláte nový web? Na vašem názoru bohužel nezáleží
3.4.2014
Jak vyhrát v Internet Effectiveness Awards
31.3.2014
Benzinu už starý web netankuje
12.3.2014
Údržba planety je makačka
27.2.2014
SILONky vydělávají miliardy korun
22.1.2014