Dobře to popsala obchodní ředitelka firmy Ekobal, Ing. Renáta Dobešová:
Perfektní internetová prezentace je dnes pochopitelně nejen vizitkou firmy, ale především i důležitým prodejním a komunikačním kanálem. Ale jako obchodní ředitelka mám na starosti také desítky dalších projektů, takže vždy hledám pro nový web partnera, který 90 % práce udělá za nás od základní ideje nového webu, přes návrhy změn až po migraci dat. A protože jsem s NETservisem byla spokojena již minule, tak jsem je oslovila pro tvorbu nového webu i tentokrát. Navíc za NETservis s námi jedná celých 6 let stejný člověk a jako klient oceňuji, že vždy přesně zná kompletní historii spolupráce a nemusím tak pokaždé vysvětlovat někomu novému, co a jak.
NETservis jako správná internetová agentura v podobných chvílích ví přesně, co dělat, aby toho na klientovi zbylo co možná nejméně. Hlavními body byla chybějící responzivní verze (web vznikal před více než pěti lety) a zastaralý design.
Je nám ctí, že si EKOBAL pro řešení těchto problémů znovu vybral NETservis.
Nejprve jsme klientovi navrhli svoji vizi – jemné strukturální změny, zcela přepracovanou moderní homepage s videem a referencemi, výpis produktů se zvýrazněnými důležitými parametry, nové zobrazení grafické subnavigace. Po doladění představ jsme se mohli pustit do práce, kde nám hodně času zabrala například bezztrátová migrace dat z původního webu ve všech čtyřech jazykových mutacích.
Klient se přirozeně obával ztráty pozic ve vyhledávačích, PPC kampaních a nefunkčnosti odkazů z jiných stránek. I s tím jsme si poradili, protože všechny URL adresy, titly a description sedí jedna ku jedné nebo jsou alespoň přesměrované na nové adresy.
Průběh spolupráce na novém webu popisuje i Lukáš Tyl, který měl za společnost NETservis celý projekt na starosti:
Velkou výhodou pro nás pochopitelně je dlouholetá znalost jak klienta, tak jeho oboru. Od začátku nám bylo jasné, že naším hlavním úkolem bylo klienta příliš nezatěžovat. Bylo tedy především na nás, abychom sami přišli s novou vizí toho, jak celou prezentaci uchopit a nově realizovat. Na straně klienta velmi oceňuji vstřícnost a pochopení, s jakým se stavěl ke všem našim novým nápadům. Stejně tak byla s klientem i důležitá komunikace jak osobní tak telefonická, na které jsme strávili několik desítek hodin. I přes intenzivní komunikace se nám podařilo minimálně vytěžovat zaměstnance klienta a většinu práce jsme zvládli u nás v agentuře. Paradoxně nám pak nejvíce času nezabrala nová koncepce a vzhled stránek, ale bezztrátová migrace dat produktů ze všech jazykových mutací na nový web i s ohledem na pozice ve vyhledávačích.
Důležitým faktorem byl také přechod na nový modernější redakční systém naší Webredakce. Navenek sice tato změna poznat není, ale klientovi ušetři při práci s webem spoustu cenného času, mimo jiné i proto, že samotná administrace je responzivní.
Chápeme vždy klienta, že vůle „dokopat“ se k novému webu stojí hodně vnitřního přemlouvání (včetně všech zainteresovaných zaměstnanců klienta), ale věříme, že NETservis vám sejme z beder co nejvíce povinností a ve finále je celá spolupráce, a hlavně výsledek radostí.
A jaký že ten výsledek je? Podařilo se nám společně s klientem udělat kompletní redesign webu, přidali jsme responzivní verzi, přemigrovali cca 300 stránek na každou ze čtyř jazykových mutací, přenesli jsme veškeré původní produktové obrázky, dokumenty i videa, kompletně přepracovali administraci včetně nových funkcí a zaškolili jsme všechny potřebné zaměstnance klienta.