Google přišel s revoluční změnou zobrazování inzerátů AdWords ve vyhledávání. Reklamní inzeráty, které se dosud zobrazovaly napravo od výsledku vyhledávání, se v tomto prostoru již zobrazovat nebudou. Pouze malou náplastí pro inzerenty tak může být rozšíření počtu inzerátů nad přirozenými výsledky o jednu pozici. Tedy místo tří se zde budou zobrazovat inzeráty čtyři.

Dosud se inzeráty u vyhledávání zobrazovaly tři nad přirozenými výsledky vyhledávání a dále 6-8 dalších v pravém sloupci vedle výsledků vyhledávání. A právě z pravého sloupce nyní tyto inzeráty Google odstranil. Není důležité řešit, z jakého důvodu k tomu Google přistoupil (zvýšení příjmů, větší relevance výsledků, větší přehlednost výsledků), ale to, co to znamená pro inzerenty.

Logickým důsledkem je, že o celkově menší počet pozic se nyní strhne větší boj. Na zajímavá klíčová slova si tak inzerenti budou muset připlatit a také bude potřeba se kampaním více věnovat, pokud mají zůstat viditelné a přinášet nějaké konverze. Zákazníci AdWords, kterým dosud stačilo například jednorázové nastavení kampaně bez pravidelné správy, to už stačit nebude. Náklady na kampaně tak budou vyšší a bude potřeba jim věnovat i více času. Na druhou stranu, pokud se dostanete se svými inzeráty mezi první čtyři, pak mohou být konverze velmi zajímavé i s ohledem na odsunutí přirozených výsledků opět o jednu pozici níže.

Důsledky změny budou následující:

  • současné rozpočty utratíte rychleji
  • budete potřebovat více peněz nebo lepší PPC specialisty
  • posun přirozených výsledků o jednu pozici dolů znamená posílení váhy AdWords vůči přirozenému vyhledávání
  • kampaním budete muset věnovat více času
  • změna se netýká zobrazování inzerátů v obsahové síti (contentu), ale pouze zobrazení inzerátů při hledání na Googlu
  • je ke zvážení, zda se Vám nevyplatí spíše přirozená optimalizace
  • v důsledku zvýšených nákladů na PPC kampaně se vyplatí věnovat vyšší pozornost landing page